ym(86490552, "init", { clickmap:true, trackLinks:true, accurateTrackBounce:true, webvisor:true });

Аздараўленне

Арганізацыя фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці

 

Дыферэнцыраваны падыход да арганізацыі фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці
у дзіцячым садзе з улікам стану здароўя

Фізічная культура-дзейнасць, наўпрост звязаная са здароўем выхаванцаў.
           Сістэматычнае занятак фізкультурай спрыяе развіццю фізічных якасцяў, вынослівасці, умацаванню здароўя выхаванцаў. Гэта зусім не азначае, што ад заняткаў фізічнай культурай трэба вызваляць тых дзяцей, чый стан здароўя пакідае жадаць лепшага. Наадварот, дзецям з аслабленым здароўем фізічныя практыкаванні неабходныя нават больш, чым здаровым. Але фізічныя нагрузкі абавязкова павінны адпавядаць як узроставым, так і індывідуальным магчымасцям дзіцяці, у тым ліку асаблівасцям стану іх здароўя, у прыватнасці, з улікам групы здароўя.
          У ходзе работы па ўмацаванні здароўя выхаванцаў ажыццяўляецца дыферэнцыраваны падыход да арганізацыі формаў фізкультурна - аздараўленчай дзейнасці для дзяцей дашкольнага ўзросту, якія адносяцца па стане здароўя да асноўнай і падрыхтоўчай групаў. Ён заснаваны на дыферэнцыяцыі ў вызначэнні сродкаў і велічыні фізічнай нагрузкі з улікам групы здароўя.
         Нарматыўныя дакументы, якія рэгламентуюць дзейнасць дашкольнай адукацыі, у прыватнасці, спецыфічныя санітарна-эпідэміялагічныя патрабаванні да зместу і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі, сцвярджаюць прынцыпы стварэння спрыяльнай сітуацыі развіцця для зацверджаныя пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 7 жніўня 2019 г. №525 усталёўваюць патрабаванні ўліку стану здароўя пры арганізацыі фізкультурна-аздараўленчай работы кожнага выхаванца і ў цэлым індывідуалізацыі працэсу навучання.
          На думку спецыялістаў, да групы здароўя варта ставіцца як да своеасаблівай форме ўліку, а не як да канчатковага дыягназу. Тым больш што група здароўя можа мяняцца ў залежнасці ад дынамікі стану здароўя дзіцяці.
          Ацэнка здароўя дзіцяці грунтуецца на чатырох базавых крытэрах:

  • наяўнасць або адсутнасць функцыянальных парушэнняў і хранічных захворванняў;
  • узровень функцыянальнага стану асноўных сістэм арганізма;
  • ступень супраціўляльнасці арганізма да неспрыяльных знешніх уздзеянняў;
  • ўзровень дасягнутага развіцця і ступень яго гарманічнасці.

У I групу здароўя ўваходзяць дзеці, у якіх няма адхіленняў у стане здароўя.
Ва II групу ўваходзяць дзеці, якія маюць якія – небудзь функцыянальныя змены, часцей за ўсё звязаныя з нераўнамерным ростам і развіццём.
III групу складаюць дзеці з хранічнымі захворваннямі ў стадыі кампенсацыі.
У IV групу ўваходзяць дзеці з хранічнымі захворваннямі ў стадыі субкомпенсации.
Да V ставяцца дзеці, якія пакутуюць хранічнымі захворваннямі ў стадыі декампенсации.
        Усе выхаванцы на падставе медыцынскага заключэння размяркоўваюцца на 3 медыцынскія групы:
- асноўную (дзеці з I групай здароўя, часткова – з II групай здароўя, калі наяўнае захворванне на накладвае істотных абмежаванняў на рухальны рэжым);
- падрыхтоўчую (дзеці II групы здароўя, якія маюць адставанне ў фізічным развіцці; недастатковую фізічную падрыхтаванасць; нязначныя адхіленні ў стане здароўя);
- спецыяльную (дзеці, чыё стан здароўя патрабуе заняткаў фізічнымі практыкаваннямі па асобнай праграме, якая ўлічвае асаблівасці іх здароўя).
           Сумесна з медыцынскім работнікам аналізуюцца медыцынскія карты выхаванцаў. Дадзеныя фіксуюцца выхавацелямі групы ў лістках здароўя, кіраўніком фізвыхавання – у часопісе размеркавання дзяцей на медыцынскія групы для заняткаў фізічнай культурай.
           Індывідуальны падыход прадугледжвае заданні, дыферэнцыраваныя па велічыні фізічнай нагрузкі, і ў адпаведнасці з рэкамендацыямі рухальнага рэжыму пры найбольш часта сустракаемых захворваннях, так як у любую групу дзіцячага сада ўваходзяць дзеці і асноўны, і падрыхтоўчай групы здароўя ў складзе асноўнай медыцынскай групы.
            Для дзяцей з захворваннямі органаў дыхання ва ўзроставых групах павінны быць спецыяльныя комплексы практыкаванняў дыхальнай гімнастыкі, у тым ліку і з парушэннямі насавога дыхання, арыентаваныя на асаблівасці менавіта дадзенай групы дзяцей.
У шэрагу найбольш распаўсюджаных захворванняў у дзяцей дашкольнага і ў далейшым школьнага ўзросту адзначаюцца захворванні апорна-рухальнага апарата. У сувязі з гэтым распрацоўваюцца комплексы прафілактычных практыкаванняў, накіраваныя на фарміраванне правільнай ступні, цягліцавага гарсэта: для ўмацавання цягліц спіны, цягліц брушнога прэса.
Пры арганізацыі і правядзенні заняткаў па фізічнай культуры абавязкова ўлічваецца размеркаванне выхаванцаў па групах здароўя і ажыццяўляецца дыферэнцыяцыя дапушчальнай нагрузкі.
           Праца з дзецьмі асноўнай групы ажыццяўляецца з улікам аптымальнага ўзроўню нагрузкі.
Падчас правядзення формаў фізкультурна-аздараўленчай дзейнасці педагогамі адсочваецца стан дзяцей падрыхтоўчай групы, якія выконваюць заданні з улікам сваіх магчымасцяў (спрошчаныя, больш нізкай інтэнсіўнасці, хуткасці, непрацяглы час).
            З мэтай прапаганды здаровага ладу жыцця сярод усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу распрацоўваюцца фізкультурна-аздараўленчыя мерапрыемствы.
            Летам і зімой праводзіцца тэматычная "Тыдзень здароўя" для выхаванцаў усяго дзіцячага садка. У праграму ўсіх мерапрыемстваў, якія праводзяцца ў дзіцячым садзе, уключаюцца сродкі фізічнай культуры з рэкрэатыўнай скіраванасцю (тэматычныя рухомыя гульні, эстафеты, гульні – атракцыёны, гульнятэка, элементы відаў спорту).
             Для дзяцей, якія адносяцца да розных груп здароўя, пры правядзенні падобных масавых спартыўных святаў і забаў прадугледжваюцца заданні з рознай ступенню нагрузкі, інтэнсіўнасці, складанасці, адлегласці, якія адпавядаюць іх індывідуальным магчымасцям. Дзецям, магчымасці якіх абмежаваныя ў параўнанні з аднагодкамі, падбіраюцца заданні або ролі, якія падтрымліваюць іх статус у вачах іншых дзяцей.
            Пры рэалізацыі дыферэнцыраванага падыходу да арганізацыі фізкультурных заняткаў неабходна сістэматычна ажыццяўляць кантроль за рэакцыяй арганізма выхаванцаў на фізічную нагрузку па знешніх прыкметах стомы.

свернуть

Чысціня-залог здароўя

Мыццё рук - не проста звычка, гэта спосаб засцерагчыся ад шматлікіх інфекцыйных хвароб.

У наш час цяжка знайсці чалавека, які б не ведаў, што трэба выконваць правілы гігіены: чысціць зубы, падтрымліваць парадак там, дзе жывеш і,вядома, мыць рукі. Усё гэта стала для нас звыклым, і мы часта нават не задумваемся пра тое, што будзе, калі гэтага не рабіць. Але звычка мыць рукі вельмі важная, яна ратуе нас ад многіх небяспечных хвароб.

Навошта мыць рукі?

Абавязковае мыццё рук перад ежай і пасля наведвання туалета - не проста капрыз. Гэта неабходнасць, закліканая абараніць наш арганізм ад мноства хваробатворных мікраарганізмаў, якія запасяцца на руках.

Рукі - наш галоўны інструмент, які мы пастаянна ўжываем у побыце. Мы бярэмся за самыя розныя прадметы: дзвярныя ручкі, поручні, грошы, кампутарную мыш. А бо ўсе гэтыя рэчы зусім не стэрыльныя, на іх знайшлі прытулак тысячы хваробатворных мікраарганізмаў. Дакранаючыся да гэтых забруджаных рэчаў, мы пераносім частка мікробаў на рукі.

Якія хваробы можна "злавіць" праз нямытыя рукі?

Вельмі многія інфекцыйныя захворванні можна падхапіць праз нямытыя рукі. Сярод іх:

  • халера
  • брушны тыф
  • гепатыт А
  • дызентэрыя
  • грып і іншыя ВРВІ
  • сальманелёз
  • хваробы, выкліканыя глістамі

Ўзбуджальнікі гэтых і многіх іншых хвароб трапляюць на рукі. Потым мы дакранаемся рукамі да твару, бярэм нямытымі рукамі ежу або «цягнем» ня Мытыя рукі ў рот, і тым самым адкрываем доступ інфекцыі ў арганізм.

Кішачныя інфекцыі

Кішачныя інфекцыі вельмі часта трапляюць у арганізм праз брудныя рукі.

Іх частата асабліва ўзрастае летам, калі тэмпература паветра спрыяе актывацыі хваробатворных мікраарганізмаў. Прыкметы кішачных інфекцый-млоснасць, ваніты, панос.

Кішачныя інфекцыі могуць быць рознымі па агрэсіўнасці і здольныя прыводзіць да небяспечных наступстваў: абязводжвання, рэзкага павышэння тэмпературы, і могуць нават прадстаўляць пагрозу жыццю.

Гепатыт А

Вірус гепатыту а таксама можна падхапіць праз забруджаныя рукі. Спосаб перадачы гэтага захворвання фекальна-аральны. Г.зн. нямытыя пасля туалета рукі або забруджаная ежа адкрываюць доступ інфекцыі ў арганізм. Затым з крывёю вірус трапляе ў печань і разбурае яе клеткі - гепатацытаў.

Гэта сур'ёзнае захворванне, якое парушае працу печані і патрабуе доўгага лячэння. Гепатыт можа працякаць цяжка і прывесці да незваротных парушэнняў у печані.

Гліст

Пагладзіў жывёла, у якім жывуць глісты, а потым забыўся памыць рукі – гэта вельмі часты спосаб траплення глістоў у арганізм чалавека. Самыя распаўсюджаныя глісты, якія трапляюць у нас такім шляхам: вастрыцы і аскарыды. Яны здольныя даставіць нам масу непрыемнасцяў у выглядзе млоснасці, слабасці, галаўных боляў. Лічынкі могуць патрапіць у лёгкія, мышцы, вочы і асесці там. Можа развіцца непраходнасць кішачніка, з'явіцца алергія, а таксама паўстаць іншыя грозныя праявы ў арганізме «кватарантаў».

Гігіена пазногця: простыя правілы

Правільны сыход за пазногцямі-справа няхітрая, але якое патрабуе рэгулярнасці.

Калі вы будзеце прытрымлівацца некаторых правілаў, то вашы рукі будуць выглядаць пышна.

Ад усіх гэтых небяспечных хвароб нас ратуе простая працэдура-мыццё рук. Пазбегнуць хвароб брудных рук можна з дапамогай прымянення універсальнага сродкі-мыла. Гэта дэзінфікуе сродак выдаляе да 99% аселых там вірусаў і бактэрый.

Калі мыць рукі?

Мыйце рукі пасля наведвання туалета.

Абавязкова мыйце рукі перад ежай.

Мыйце рукі, прыйшоўшы дадому.

Мыйце рукі па прыходзе на працу.

Тэхналогія мыцця рук

Не варта мыць рукі няякасна, для галачкі, бо такое мыццё можа не прынесці патрэбнага эфекту і на руках застанецца занадта шмат мікробаў. Па тэхналогіі трэба некалькі разоў старанна намыліць рукі мылам, а затым змыць яго пад праточнай цёплай вадой. Толькі так мы зможам выдаліць з рук хваробатворныя мікраарганізмы.

Псіхалагічныя эфекты

Мыццё рук валодае не толькі "дэзінфікуе дзеяннем", але і дапамагае з пункту гледжання псіхалогіі. Навукоўцы высветлілі, што мыццё рук дапамагае пазбавіцца ад непрыемных успамінаў і можа зняць напружанне пасля прыняцця сур'ёзнага рашэння. Гэтым адкрыццём можна карыстацца, каб зняць стомленасць і трохі расслабіцца. Праўда захапляць такім» псіхалагічным «мыццём рук напэўна ўсё ж такі не варта, інакш ёсць рызыка ператварыцца ў параноіка, якому будзе неабходна» для заспакаення " мыць рукі кожную гадзіну.

Мыйце рукі па меры неабходнасці, гэта дапаможа пазбегнуць цэлага шэрагу непрыемнасцяў і захаваць здароўе!

свернуть